Dificultatea unei limbi străine poate fi evaluată în funcție de diferite criterii, cum ar fi gramatica, pronunția, vocabularul și sistemul de scriere. Prin urmare, există diverse opinii cu privire la cele mai grele limbi străine.
Cu toate acestea, în general, se consideră că următoarele limbi sunt cele mai grele din lume:
- Chineza Mandarină – Datorită sistemului de scriere cu caractere și diferențelor semnificative dintre tonurile de pronunție, chineza mandarină este considerată una dintre cele mai grele limbi străine pentru vorbitorii de limbi non-chineze.
- Japoneza – Cu trei sisteme de scriere diferite și o structură gramaticală complexă, japoneza este o limbă dificilă pentru vorbitorii de limbi non-japoneze.
- Araba – Arabele au un sistem de scriere complex și o gramatică dificilă, cu numeroase reguli și excepții.
- Rusă – Alfabetul chirilic și o gramatică complexă cu numeroase cazuri și conjugări fac din limba rusă o limbă dificilă pentru vorbitorii de limbi non-slave.
- Maghiara – Cu un vocabular diferit de alte limbi europene și o gramatică complexă, maghiara este considerată o limbă dificilă pentru vorbitorii de limbi ne-maghiare.
- Finlandeza – Cu o structură gramaticală neobișnuită și cuvinte lungi, finlandeza este considerată una dintre cele mai grele limbi străine pentru vorbitorii de limbi ne-finlandeze.
- Coreeana – Sistemul complex de scriere și diferențele semnificative dintre tonurile de pronunție fac din coreeană o limbă dificilă pentru vorbitorii de limbi non-coreene.
- Poloneza – Cu o gramatică complexă și numeroase declinări, poloneza este considerată o limbă dificilă pentru vorbitorii de limbi non-slave.
- Islandeza – Vocabularul complicat și gramatica complexă fac din islandeză o limbă dificilă pentru vorbitorii de limbi non-islandeze.
- Greaca – Gramatica complexă și un vocabular bogat și variat fac din greacă o limbă dificilă pentru vorbitorii de limbi non-grecesti.
Este important să subliniem faptul că dificultatea unei limbi străine poate varia în funcție de nivelul de cunoaștere al acesteia, de resursele și metodele de învățare utilizate și de experiența individuală a fiecărui vorbitor.